Corbins acull la presentació de la websèrie EDÈNIA de la DOP Pera de Lleida

Es tracta d'una producció 100% del territori que combina suspens i humor per captivar el públic més jove a les xarxes socials

02/10/2020

El Consell regulador de la DOP Pera de Lleida ha presentat aquest vespre el tràiler i en primícia el primer capítol de la websèrie, EDENIA, en una acte celebrat a la Sala Coliseum de Corbins amb la presència de l’actor i humorista Peyu, així com del president de la DOP Pera de Lleida, Gerard Pujol; del director General d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Carmel Mòdol; del president d’Afrucat, Francesc Torres i del secretari tècnic de la DOP Pera de Lleida i director-general d’Afrucat, Manel Simon.

Edenia, és una websèrie de 13 capítols de durada que es publicarà a raó de dos capítols per setmana a les xarxes socials de la DOP Pera de Lleida (Facebook, Instagram) des del proper diumenge 4 d’octubre i fins el 15 de novembre d’aquest any (cada diumenge i dimecres). Les xarxes a més, inclouran una sèrie de pistes i informacions addicionals que tindran en suspens els seguidors del perfil. La sèrie al complet també quedarà publicada i es podrà recuperar a la pàgina web de pera de Lleida (www.peradelleida.es) i al Youtube.

Segons el president de la DOP Pera de Lleida, Gerard Pujol, “hem optat per treballar amb una trama d’intriga i investigació, amb tocs d’humor i personatges caricaturitzats al màxim que enganxin l’espectador en un entorn rural on les peres hi són presents d’una manera natural: a la botiga, a la taula, al camp o fins i tot, en el propi nom de la sèrie, EDENIA, que és la marca sota la que es comercialitza la DOP Pera de Lleida”.

Gerard Pujol ha afegit que en el moment que es va dissenyar la campanya d’enguany de la DOP es va optar per potenciar el coneixement de la marca a les xarxes socials i la intenció d’arribar amb un producte d’oci als públics més joves. “La pandèmia està potenciant l’ús d’internet i hem volgut aprofitar la situació. En aquesta promoció en particular de la pera, no busquen un missatge alliçonador de les seves propietats perquè ja són conegudes. Senzillament volíem fer present la marca en la ment d’aquest consumidor jove que busca entreteniment a les xarxes socials”.

Pujol també ha volgut destacar i agrair la implicació, la professionalitat i la il·lusió amb que ha treballat tot l’equip responsable del rodatge el que els ha dut a aconseguir un gran producte.

Francesc Torres, president d’Afrucat, ha agraït al Consell Regulador de la DOP Pera de Lleida la confiança depositada en Afrucat com a responsable de la secretaria tècnica de la Denominació que inclou les certificacions, l’administració i les campanyes de màrqueting i promoció. “Ara fa 12 anys, des de l’aleshores Catalonia Qualitat, vam impulsar la creació de la DOP Pera de Lleida i la seva marca comercial, Edenia, i estem convençuts que era un pas que calia fer. Avui en dia, el territori i la garantia de qualitat de la DOP són valors emergents que el consumidor aprecia i el segell que té la pera de Lleida la fa més competitiva al mercat”.

En Peyu ha esdevingut el mestre de cerimònies que ha introduït tots els protagonistes de l’acte i ha presentat la seva visió particular del món de la pera i de la creació de la websèrie.

Edenia, la websèrie, és obra de les guionistes lleidatanes Violeta Porta i Marta González de la Vega que, a la vegada són protagonista i directora respectivament. Cal destacar el paper de la Nora Porta a la producció i muntatge i de tot l’equip. Un equip que, com la pera, també és molt del territori, amb la meitat de l’equip tècnic de les terres Lleida, així com gairebé tots els actors i actrius.